تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب و رفع آن

گرفتگی لوله های فاضلاب می تواند دلایل متعددی داشته باشند که روش تشخیص و روش رفع مشکل در آن ها متفاوت می باشد.این خلاصه مطالب می تواند به شروندان البرزی کمک کند تا در صورت امکان، گرفتگی لوله خود را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام نمایند.هنگامی که کشش آب به کندی و سختی انجام می شود قطعا لوله دچار گرفتگی شده، که به دو روش قابل حل می باشد.

  1. آب را در محل گرفتگی باز میکنیم سپس پمپ را با فشار در محل قرار داده و نیرو وارد شده موجب فشرده شدن لاستیک پمپ شده و سبب متراکم شدن هوا و سپس رفع گرفتگی لوله می شود.
  1. اگر به دلیل وجود شی خارجی لوله دچار گرفتگی شده باشد به کمک دستگاه تراکم هوا می توان گرفتگی لوله را برطرف کرد. هوا به صورت فشرده در این دستگاه قرار دارد. با باز شدن اهرم دستگاه عمل پمپ کردن انجام می شود و فشار هوا درون دستگاه سبب باز شدن گرفتگی لوله می شود.

فنر زنی

در صورتی که گرفتگی لوله از طریق دستگاه فشار هوا انجام نشد، این مشکل به وسیله  روش فنر زنی برطرف می شود.به دلیل فاصله زیاد بین گرفتگی و شترگلو عمل فنر زنی به وسیله دستگاه مخصوص برقی انجام می شود.نوک فنر این دستگاه بسیار مقاوم است که در آن پیچ های مخروطی وجود دارد. با روشن کردن دستگاه فنر به چرخش درامده و به سمت جلو حرکت می کند و سبب جلو رفتن اشیا می شود و با انجام این عمل گرفتگی لوله رفع می شود.

گرفتگی چاه کفشویی

گرفتگی در چاه  کفشویی به دو دلیل اتفاق می افتد.

علت اول:  لوله هایی با قطر کم

علت دوم: جمع شدن چربی و مو

 اگر قطر لوله ها کم باشد امکان گرفتگی لوله ها بسیار زیاد می شود. اگر آب جوش را با فشار باز کنیم موجب پمپ کردن لوله شده و مسیر باز می شود. اگر چربی های جمع شده در لوله نشت کرده باشند می توان محلول های اسیدی یا حل کننده را در داخل کفشویی ریخت و با پمپ کردن آن مسیر لوله را باز کرد.اگر لوله ها چدنی بودند بهتر است از محلول اسیدی رقیق استفاده کنید و اگر لوله های به کار رفته در کفشوی از جنس پولیکا یا مواردی مشابه آن بودند نباید از محلول های اسیدی استفاده کرد چرا که اسید سبب خوردگی این لوله ها می شود تکرار این عمل موجب سوراخ شدن لوله ها می شود.امروزه محلول های شیمیایی مخصوص لوله پولیکا وجود دارد که می توان از آن ها برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده کرد.

در آخر اینکه شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در کرج با شرکت خدمات فنی شهرآرا تماس بگیرید...

خواندن 4258 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید