پمپ لجن کش چیست؟

یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین ابزا ها و دستگاه های لازم برای تخلیه چاه فاضلاب به صورت مکانیزه، پمپ لجن کش می باشد که در پروژه های مربوطه به منظور پاکسازی ته چاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از گروه پمپ های سانتریفیوژ ( گریز از مرکز ) می باشد که قابلیت پمپاژ کردن و انتقال دادن مایعات به همراه ذرات جامد را دارد و با استفاده از آن، به آسانی و در مدت زمان کمی بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی تمامی فضولات، گل و لای و مواد باقی مانده در قعر چاه های ساختمان های مسکونی و ...... با یک مکش بسیار قوی به داخل تانکر حمل کننده ی فاضلاب انتقال می یابد. پمپ لجن کش دارای برند ها ( LOWARA، DAB، ACTIVE، PENTAX،، HACHASOU، TAVAN، STREAM) و ظرفیت های گوناگون و انواع تک فاز و سه فاز بوده و هر شرکت تخلیه چاه مکانیزه بر اساس بودجه، توانمندی و نوع پروژه های خود یکی از انواع آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهد. در درون این دستگاه یک الکتروموتور با قابلیت سرعت چرخش 900 تا 3000 دور در دقیقه قرار گرفته است و بدیهی است که پمپ لجن کش با چنین توانی می تواند فاضلاب غلیظ را انتقال دهد. معمولا این دستگاه از جنس چدن یا استیل ضد زنگ تولید می شود. از انواع استیل این وسیله ی پر کاربرد، می توان در شرایطی استفاده نمود که فاضلاب و مایعات از نوع اسیدی باشند؛ زیرا جنس استیل در این شرایط از مقاومت کافی برخوردار خواهد بود. پمپ لجن کش چدنی از قیمت مناسب تر و ارزان تر و طبیعتا استحکام کمتری نسبت به استیل برخوردار است.

پمپ لجن کش

نحوه ی استفاده از پمپ لجن کش در عملیات تخلیه چاه مکانیزهبدون استفاده از چنین ابزار بسیار سودمندی، قطعا و حتما انجام عملیات سخت خواهد بود. این دستگاه با برخورداری از قدرت مکش کافی به تنهایی می تواند در پروژه ها مورد استفاده قرار بگیرد و معمولا برای تخلیه چاه فاضلاب های خانگی دیگر نیازی به پمپ مکنده و ساکشن نخواهد بود. به هر میزان که از انواع بهتر و پر قدرت تر این دستگاه استفاده شود، نتیجه ی کسب شده در عملیات تخلیه چاه بهتر خواهد بود و همچنین از جمله فواید استفاده از پمپ لجن کش این است که سرعت انجام عملیات به میزان بسیار زیادی افزایش می یابد. برای تخلیه ی فاضلاب های غلیظ، فضولات و لجن های موجود در قعر چاه های کوچک می توان از این وسیله استفاده نمود به این صورت که دهانه ی مکنده ی آن درون فاضلاب قرار می گیرد و این دستگاه با قدرت مکش زیاد خود تمامی مواد را به بیرون از چاه هدایت می کند و در نهایت از طریق شلنگ های مستحکم به محفظه ی مخصوص میفرستد؛ بنابراین پمپ لجن کش یا کف کش می تواند با سرعت زیاد، درون چاه را تخلیه نماید.

کاربرد های پمپ لجن کش چیست؟

به دلیل برخورداری از سهولت استفاده، کاهش زمان انجام عملیات، سهولت پیاده سازی موارد امنیتی و کاهش میزان مزاحمت برای همسایگان و سایر ساختمان ها بسیاری از شرکت های فعال در حوزه ی تخلیه چاه مکانیزه از این ابزار استفاده می نمایند. باز هم تاکید می نماییم که مطابق با اصول و استاندارد های رایج در این زمینه، تخلیه ی چاه های خانگی و کم عمق و کوچک با این ابزار به آسانی امکان پذیر است اما برای چاه های بزرگ تر بهتر است که از تانکر مکنده استفاده شود. پمپ لجن کش علاوه بر کاربرد در تخلیه چاه فاضلاب های خانگی در مواردی مثل پمپاژ آب صاف، پمپاژ اب های گل آلود، تخلیه لجن فعال فاضلاب غربال شده، لجن پسابهاي صنعتي مخلوط با آب، انتقال فاضلاب صنعتي، انواع فاضلاب خام، لایروبی استخرها، مخازن و چاه ها، فواره های آب نما؛ مزارع پرورش ماهی و میگو، و ..... نیز کاربرد دارد.

تخلیه چاه فاضلاب خانگی با استفاده از پمپ لجن کش

شرکت شهرآرا فعال در زمینه ی تخلیه چاه فاضلاب به صورت مکانیزه آماده ی ارائه ی خدمات به صورت شبانه روزی به متقاضیان می باشد. تخلیه چاه به صورت فوری در کم ترین زمان با استفاده از دستگاه ها و انواع پمپ های لازم صورت می گیرد. لازم به ذکر است که مجموعه ی ما با برخورداری از نیروهای مجرب و با تجربه در این زمینه توانسته اند تاکنون رضایت مشتریان را فراهم نماید. فرقی نمی کند که پروژه ی عملیاتی تا چه حد پیچیده باشد، مربوط به تخلیه ی چاه های بزرگ باشد یا کوچک، در هر زمان که با شهرآرا تماس بگیرید، می توانید از خدمات تخصصی تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از تانکر مخصوص، انواع پمپ های مکنده؛ ساکشن، کف کش یا لجن کش و ...... و با حداقل میزان خرابی و حداکثر میزان سرعت، دقت و کیفیت بهره مند شوید.

خواندن 2812 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید